mandag 10. mai 2010

Förberedelser

I dag gjorde jag lite förberedelser. I och med att Kex inte har nån egen försäkring står jag fritt att försäkra vart jag vill. Jag har ju mycket bra erfarenhet med Folksam nu, har hört mycket skit om Agria (fast även bra saker) och har ingen direkt negativ erfarenhet med If.

Jag kollade därför på priser hos If och Folksam. Jag skulle släppa billigare undan hos Folksam på årspremien, men If bjuder på en fast självrisk utan nån rörlig prosent.
Men Folksam erbjuder högre ersätning för avlivning och omhändertagning. Det lutar nog åt att försäkra hos Folksam igjen.

Jag kollade även upp vad besiktning med röntgen kostar lokalt på våran klinik i Hudiksvall och det såg ut att hamna på runt 3000 inkl röntgenplåt, +mva, vilket var runt 2000 mindre än jag såg för mig som minsta summan!

Jag har även mailat ridskolan och sagt till att boxen blir fylld 19 maj så att dom vet.

I dag kommer Towa ut en sväng och hälsar på. Hon kommer ha med sig lilla Kiran så då blir det nog fullt ös i huset, med Jewell och valpen typ överallt! Vi kanske pratar mer detaljer då :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar