tirsdag 4. mai 2010

Snart kommer han?

Nu är det avtalat.
Jag har medelat att jag gjärna vill köpa honom.

Väm säger ni?

Kex Magi heter han, en 4årig fjordvallak som står i grannskapet. En mysig högrest härre som säkert når över 148 innan han är klar med att växa.

Vi har pratat litet löst om '18 maj', men jag skal nog åka över och prata mer detaljer och signera kontrakt tror jag nog innan jag skriver mer.

Min älskade Torps Gejsa fick ju lämna mig, men nu känns det som tiden att ta hem en annan för att fylla hennes skor. Stora skor är det att fylla, Gejsa var en fantastisk häst, men jag tror Kex kan växa inn i dom.

Nu ser jag fram mot sommarn och lära känna en ny busig fjordhäst, en man kan arbeta med, bli litet mörbultat av, och ha mysigt med .

Välkommen inn i stallet till mig och Kex när vi kör i gong!

6 kommentarer:

  1. Supergrattis till din nya vän.
    Det kommer bli toppen.
    Jag är så glad för din skull

    SvarSlett
  2. bluemary: Jag känner mig rörd och oerhört
    tacksam ! Kex är mycket vacker, en kanonkille.
    Jag har själv alltid älskat fjordhästar men
    fibron sätter stopp för all ridning. Bra gjort
    att du klarar att rida trots dina besvär.

    Nog känner jag lite vänlig avundsjuka, det
    måste jag erkänna. Men du är en sådan fantastisk
    människa så du är verkligen värd att ha häst.
    Tusen grattis igen ! KRAM ! /Anette.bluemary

    SvarSlett
  3. ååh vad roligt att du hittat en liten pärla, han ser jätte fin ut :)

    SvarSlett