torsdag 20. mai 2010

U.A!

Ja, i dag åkte vi då i väg för att besiktiga Kex innföre försälgningen.
Innan vi åkte träffade jag Rebecka i stallet, jag tycker så otrolig synd om hon. Hon ser så sorgsen ut..
Hennes Filip åker i dag till sin nya ägare om allt går vägen.

En liten lortgris mötte mig i dag, så det var bara att sätta i gong och rykta så han såg fin ut när vi kom fram.

När vi svängde inn på gårdsplanet brast jag i gråt. Det blev för smärtsamt att återse kliniken trots något mer positiva omständigheter. Sist jag var där lämnade jag kvar mitt hjärta och åkte hem utan min älskade Gejsa, inte fulla 2 månader sen ens, och åkte hem med ett blödande sår där hjärtat var. Det tog några minuter att återhämta sig, jag fick goda kramar av Towa och Yasmine. Men nu var vi där för att kolla upp Kex

Först av transporten och stirra sig runt litet och leka unghäst ett tag.
Sen fick han gräsa lite förens veterinären var klar med förra hästen. Var en norsk veterinär! :) Passade ju bra med norsk ras och norsk kommande ägarinna? :)

Sen var det visuell besiktning. Han hadde en dubbeltand i munnen, en mjölktand som inte riktig ville ge upp platsen för den nya tanden, så den drog vi ut. Inget att anmärka under den visuella undersökningen, han var i fint hull, jämt musklad och överlag en fin häst tyckte veterinären.
Böjprovet visade inget, ingen hälta eller markering men han sa nån stelhet pga han är så ung och nyligen innriden. Och sen röntgade vi.

Där var jag lite nervig om han gömde nån hemlis. Vi tog på ringkotan fram och spatt bak, då det var det ända han kunne tänka sig kunne finnast nån hemlis på en så ung fjordhäst, men han var så fin och ren överallt. Skönt att veta det iaf!
Så nu blir det köp! Nu är det kanske prutdags eller hur?

Bildbomb igjen :)




2 kommentarer:

  1. Åh! En så snygg och stilig karl! ^^ På nåt vis ser man när det är en hane eller en hona bara genom utseendet, hihi. :-D

    SvarSlett
  2. Sen hjälper det ju att se snoppen där ;) Men jo visst är han fin :)

    SvarSlett