torsdag 2. september 2010

Hästägarträff i går

Jag var så sent hemma och så slut när jag kom så jag orkade inte blogga i går kväll om det.
Men vi hadde hästägarträff i stallet!
Vi är så otroligt många nu så vi fyllde upp nästan hela långbordet, det var då med ponnymammor och dötrarna om äger ponnisarna förståss.

Numera är jag hövding för foderkammarn :) Nu skal jag tala med Arne i dag om virke som finns på stallet som vi kan få använda till att göra bänk och dylikt i foderkammarn, sen mailar jag hela gruppen och bokar en tid där det passar för så många som möiligt. Sen skal vi få upp en bänk. Jag tänkte även ett hyllplan lite högre upp så man kan sätta små påser/hinkar och annat upp från bänkytan.

Vidare skal jag och Anki hålla på med ett litet projekt tilsammans som jag skal komma tilbaks till lite närmare. Just nu är det bara lite fundering och planering och sen får vi se hur det blir.

Vi är många engagerade hästägare här nu, och nu hoppa jag vi har det som behövs för att dra i gong litet nede på stallet. Det behövs! Och jag skal se om jag orkar med att hålla på med cafeterian en del där nede med, kan nog säkert svänga upp med lite tårta o dylikt!

I övrigt håller jag på bli riktig sjuk, valde att stanna hemma från jobbet i dag. Funderar om jag skal åka ner och löshoppa Kex i dag så han får sträcka på benen litet nu. Hadde egentligen tänkt rida i går, men blev övertid på jobbet så tiden och orken fanns inte. Kex har blivit bantat ett tag nu och magen är inte så illa. Han verkar dock riktig hungrig hela tiden, nästan galen när han ser lite gräs, så jag funderar att öka middagen till 2 kilo nu. Snart blir det hösilage i stallet igjen i stället för riktig hö, så jag skal nog börja med en gnutta profeed i maten förebyggande när jag vet mer om när det blir.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar