søndag 27. februar 2011

Miljöträning och järngympa!

Jag funderar på att skapa en del grejer för miljöträning själv. Exempelvis, anskaffa ruller med plastremsor som man kan fästa till saker så det fläddrar i vinden, presenningar, en gjord med fjädrar som sticker upp så även dom fläddrar och rör sig både hängande nånstans och på ryggen, presenningar, och ljud: Hinkar och burkar med sten och annat som skramlar och låter, smäll-träning och så vidare.

Jag fick tipps från ridsport om att teknikmakasinet har något som kallas bomben, som har småsmällare som gör att man kan "skott-träna" sin häst med den. Det måste jag i så fall antigen göra borta från gården, eller få ridskolan med på, jag kan inte bara börja skott-träna utan att ridskolan har godkänt det då deras hästar säkerligen kommer reagera på det i så fall. Det måste godkännas av dom helt änkelt. Men det är värd att kolla upp tycker jag!

Jag kanske skulle forsöka blogga dom olika träningar jag skapar?

╔═════════ ೋღ☃ღೋ☃ ೋღ☃ღೋ═════════╗

Kramar från Kex och matte!
╚═════════ ೋღ☃ღೋ☃ ೋღ☃ღೋ═════════╝

1 kommentar:

  1. Ja, gör det! Jag tycker det är kul att läsa om sånt trots att jag inte sysslar något alls med hästar. :D

    SvarSlett