onsdag 25. mai 2011

Jättelänge sen senast!

Som vanlig har jag för lite tid och för mycket på G!

Jag jobbar flittig på hemläxerna jag får av min kompis, men i söndags fick Yasmine rida honom for första gång sen han såldes! Tror hon var grymt nöjd, det såg iaf så ut, även om Kex inte var lika nöjd över att rida dressyr!

Yasmine fick även galopperat litet då vi red runt sommarshagerna och hade en passande liten hage för en liten sprint. Det gillade både häst och ryttare kan sägas.

Sedan dess har det varit vanlig vardag, även i dag när Jonna kom. Dock var det blåsig dag och då ser man spöken absolut överallt tyckte Kex. Jag klev upp på gårdsplanet och tänkte värma upp men Kex höll på kasta av mig innan jag ens ridit 10 meter då Elin kom runt hörnan på stallet och var rovdjur eller något.
Jonna red honom en liten stund för att "diskutera" termen "skrämmande" tills han innsåg att unghästlarv ledde ingen vart.
Sen red jag själv.
Det gick kalasbra, jag fick uppgift att rida även trots hans larv, några tipps till hur jag får honom på bättre ideer och red slalom mellan några hinderstöd som sto på ridbanan sådär lagom för lite lätt slalom. Ena hindret var förståss "döläbbigt", men inte på riktig egentligen.

Nöjd i dag!

╔═════════ ೋღ☃ღೋ☃ ೋღ☃ღೋ═════════╗

Kramar från Kex och matte!
╚═════════ ೋღ☃ღೋ☃ ೋღ☃ღೋ═════════╝

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar