fredag 28. oktober 2011

Seg på att blogga

Det är vad jag är, men vad kan jag ursäkta det med? Ja föruten att det känns som höstmörket kom på mig typ på 2 dagar och suger musten utav mig, jag har inget kvar av krafter när jag väl kommer hem från stallet.

Jag har iaf kommit underfund med att det inte kan vara mycket tvekan att Kex får i sig nånting från hagen iaf, för varje gång det torker upp eller fryser på så blir han bättre och varje gång det blir kletigt blir han sämre. Han går nog, som den fjordhäst han är, och suger i sig varje gnutta höstrån han kan hitta, och det är inte så faligt om det är från i sommar, från i vintras eller förra vintern. Eller vintern före där.. han gräver fram vad som helst som går att äta helt änkelt! Jaja. Nu har jag balanserat med hans kraftfoder fram och tillbaka och peppar peppar det verkar som det fungerar för i går var det inte alls så mycket under svansen att tvätta och i dag var han helt torr där! Hoppas det håller i sig iaf :)

Cassie verkar lugn och avslappnad när hon är med Kex, verkar som hon står med nosen i hörnan mot Kex för majoriteten av grejer att mocka ut ligger i hörnan längst bort från Kex ;) Trevligt att dom kommer så bra överens!

Till veckan skall Kex skos, denna gång med vintersko för nu är det nog bara tidfråga innan det fryser på ordentlig och snön kommer så bara att få det på.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar