søndag 8. januar 2012

Mysigt i stallet

Nattis och jag tilbrakte nästan 4 timmar tillsammans i stallet i dag. Vi hade egentligen tänkt att rida ut i dag, men våra kroppar sparkade ben under alla illutioner om att rida. Så, det blev "bara" att pyssla.

Nattis och jag rev i principen ut allt från sadelkammarn i dag, sopade, kastade ut skräp, vek och packade snyggt ihop allt typ. Nattis passade på att göra inventariekoll så hon vet vad hon har och vart. Min lilla hög var inte sådär illa stökig men jag städade litet jag med! Var skönt att få koll på allt :)

Efter detta var klart passade jag på at släppa in Kex i ridhuset där Gitta var med lillabror Isaac och plutten Raket. Det blev ett intressant möte tyckte Kex, som uppskattade att träffa brorsan igen. Dock var Raket av den bestämda uppfattning att Kex minsann inte skulle få hälsa något alls och tryckte sig i mellan! ;)

Passade sen på att få klippat Kex sin man, den började bli lång nu så det var på tid.
Det är så underbart nu, han är så ren då han står på spån, och han är så fin i magen nu med! Underbart är det!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar