fredag 21. mai 2010

Avmaskad och klart!

I dag fick jag världens skrattattack.
Det var på tid att avmaska i stallet innföre betes-sesongen, så det var en spruta och väntade på mig när jag kom. Så stoppa den i fickan och ner till Kex för att avmaska.

Han kom snällt till grinden när jag kom ner, och jag satte på grimskaftet, dock lät jag det bara hänga mer till marken och satte en fot på den bara.
Sen fram med sprutan och en hand inn i munnen efter tungan.

Och vad gör Kex? Han drar tungan längre inn! Jag väntade mig kanske vad som helst, bara inte detta, jag väntade mig allt från att han skulle rycka sig loss och springa i väg, kasta på huvudet, lyfta huvudet och så vidare, men nej icke sa nicke, han höll sig helt tyst och lugn men forsökte dra tungan längre inn!

Flämtande av skratt fick jag stoppa handen helt inn för att fånga rymlingstunga innan jag stoppade inn spruta och tryckte inn kletet. Kex var inte särskilt nöjd med mig då, och tog endast en godis av ren artighet hellre än att han ville ha det, det smakade säkert avmaskningsmedel i hela munn på han :) Men då var det gjort!

Annars värkade han helt lugn och nöjd med tillvaron, rent vatten fanns och det är än massor med gräs i sjöhagen. Han tog tacksamt imot betfoder med kli i dag med, och mumsade lycklig medans Gulle och Tilly kikade avundsjuka över stängslet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar