søndag 23. mai 2010

Nyhet:: Jetplan i ridhuset!

Dom som hadde vägarna förbi Delsbo i dag och även kikade inn i ridhuset kunne se ett konstigt syn. Ett jetplan hadde hittat vägen inn i ridhuset och flög runt. Det var nog en ny modell jetplan, med fjordhästfärg och en stjärna mellan framfönstren. Såg man riktig riktig nogrant efter kunne man ana några ben där med!

Som ni förstår var Kex rätt så pigg i dag när vi jobbade i ridhuset :) Jag hadde fullt sjå med unghäst som bara ville rusa runt och absolut inte var särskillt taggat på att faktisk arbeta. Inte alls faktisk. Direkt när vi kom inn taggade han upp sig så jag fick händerna fulla med att få honom gå i nån form av samlat trav runt mig som uppvärmning innan vi rusade hejvillt i ridhuset ;) Men lyda fick han och med djupa suck och demonstrativa bakutspark gick han sådär ungefärlig sakta i travet iaf. En stund.
Men sen fick han busa! Och det var då det omtalade jetplanet kom inn i ridhuset! glöm att fota med min lilla mobilkamera, jag fick bara suddiga bilder vettja ;)
Jag satte även upp sockerbitarna med nån bom över så han kunne hoppa, började lågt och slutade på 60 cm. Det fick räcka för i dag tyckte jag, efter det travade jag ner honom och sen skrittade vi runt i ridhuset en kvart eller så. Det var väl bara sisådär spännande tyckte han, men han hadde tagit ut sig på att springa, busa, bocka och hoppa ändå.

Väl inne lite borsta och på med regntäcke då det pissregnade, och under tiden fick man smaska sin EMkli. Han får lite profeed av mig med, för dom har hösilage i stallet och han är lite vattnig i magen under övergongen, van med hö som han är, Sen ut igjen i sjöhagen där man nyfikent nosade på Gulle och Tilly över tråden :) Jag får nog börja nosa runt efter nån han kan få gå med så han släpper va ensam i sin hage.

6 kommentarer:

  1. Var det första gången du satt på honom i dag?

    SvarSlett
  2. Hej Anonym, nej jag red inte i dag, jag släppte honom i ridhuset bara.

    SvarSlett
  3. Ha, ha jag är ju inte anonym. Det blev fel. Trodde du hade ridit i dag för första gången när du skrev att du travade och skrittade. :) /Carola

    SvarSlett
  4. Oj hihi var det du som kom under förklädning, Carola! :D Nej jag longerade i dag :) Vill låta honom få komma i gong under veckan sen skal jag börja rida litet under veckan tänkte jag :D

    SvarSlett
  5. Ja, jag gjorde fel när jag skulle få in kommentaren. :)
    Väntar med spänning på första ridturen. Men det går säkert bra.
    Nej, nu ska jag sova. Har jätteont i huvudet. Bara jag inte får Elins förkylning nu bara. Hon var här och grillade i går och började få ont i halsen. I dag har hon 39.6 i feber. Det låter inte kul nu precis.
    Vår katt har ännu inte setts till. Så vi börjar tro att den dött i skogen. I natt är det 5:e natten som den är ute och den har varit ute högst en natt. :(

    SvarSlett
  6. Jag hoppas på det bästa för katten då :( Inget roligt att gå och vänta och inget veta. Krya på dig nu!

    SvarSlett