torsdag 17. juni 2010

Skakelträning med prassel

Men i dag blev jag läbbig tyckte Kex!

På med sele och skaklar, han står still, snäll att tränsa och sela upp, så det var inget problem. Inn på ridbanan, fram med skaklarna, så långt alt väl.

Men sen började det läbbiga! Jag hadde med en paraply!! Hu vet jag för paraplyer! Det är en statoilparaply mörk blå utenpå och signalorange på innsidan! Skitläbbigt!
Nu kom minsann unghästen fram!
Upp och ner med paraplyet många gonger, skaka på det och flaffa med det, huttetu va det var äckligt! Han ryckte till, hoppade fram, kastade på huvudet, forsökte gå snabbare så han kunne gå i från det och så vidare. Ni vet, unghäst! Var rätt roligt att se. Men paraplyen bjöd efter ett tag på godis, (hand ned i paraplyen med godis i) så då var det inte lika läbbigt efter ett tag.

Sen papperskasse med läskburkar uppi, båda läskburkarna hadde småsten i sig. Lite smått läskigt var det med. Men inte lika läbbigt som paraplyet inte!
Och plastburk med stenar och reflexskrittäcket och veva med det kunne inte alls mäta sig, inte ens nånting i närheten.
Och den vita regnponchoen? Den la vi över rumpa, vevade med, över halsen och sist över huvudet. "måste ni...." tyckte Kex då rätt uppgiven, men ingen reaktion på den nu inte.
Skitbra! :) Nu blir det en gong till med skaklar och prassla och sen blir det förmodligen den stora premiären: Vagnen för!

Och vet ni? Nu har jag köpt en egen rockard :) Den skal renoveras lite, den är i riktig bra skick, men lite rost finns där och färgen flagnar litet så det skal jag nog åtgjärda!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar