søndag 13. juni 2010

Uteritt med Sandra

I dag var det inte så mycket spring i benen till Kex! I och med att han fick ledig i går och vi har skakeltränat en del tänkte jag att jag släpper honom i ridhuset innan vi rider ut, bara ut i fall han har en del bock, skutt, spark och spring i benen, men det var en lat Kex som travade pliktskuldigst runt i dag, och inte var det nåt mycket hopp och spark att se heller.

Så vi salade upp, och red ut tilsammans med Sandra och Pasadena. Red upp till tallbacken och klätrade två gonger upp och ner, sen red vi om bygdegårn hem igjen. Presis lagom i den tryckande fuktiga halv-värmen vi har, tyckte både jag och Kex. Så det blev en lat dag i dag.

Något roligt är att jag har suttit en lång stund hos ex-matte i dag och fikat, efter det åkte jag till en gammal travgubbe här i grannskapet som ringde i går och erbjöd mig att köpa en rockard. Ville ju självklart se på den, nya däck är det och fjädring, så jag slog till på den. Snyggt pris fick man dessutom!

Väl hemkommen gjorde gubben mat till mig, så det släppte jag i dag! Gulle honom vettja. Jag kunne därför fokusera på att göra nytt design på bloggen till mig och Kex ;)

Sen skal jag figurera lite på en kommande (förhoppningsvis?) förening. Det får jag återkomma med när man har lite mer detaljer att bjuda på.

På återseende!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar