lørdag 12. juni 2010

Miljöträning för lathundar

Det kallast tävling! :) Det pissregnar, och jag hadde egentligen tänkt att skakelträna i dag men sedan det pissregnar OCH är tävling i stallet så alla ridbanor är upptagna tyckte jag det var perfekt läge för att få två flugar i samma smällen:
Miljöträning och torka!

Han var ju gjennomblöt så han fick komma ner i stallet till sin box för att torka innan han får på sig regntäcke och kommer till sina kompisar igjen, och nu fanns det bara sååå mycket att kika på! Det är folk och hästar överallt, pga regnet har varannan på sig regnponcho och övriga har paraplyer, det finns hundar, barn och gnäggande hästar.
Kex hadde inte ens tid att äta nåt hö som han fick i boxen för att tugga på! Det fanns så mycket att se på, och hans box är ju så att han ser utebanan och ridhusets inngong samt entreen till läktarn och så från sin box. Perfekt va?

Min vita regnponcho var lite läbbig i dag med men inte alls lika illa som första gong han såg den. Tille reagerade mycket mer på den för att säga så! :)

**Edit några timmar senare**

Kex sto och sov så sött när jag kom ner igjen :) Av med fleecetäcke, på med ett nyimpregnerat regntäcke och ut med oss. Denna gongen höll jag inte i regnponchoen så den inte skulle fläddra i blåsten, utan nu fick den fläddra som det behagade. Lite läbbigt nån meter tyckte Kex, som var tvungen att gå brevid det vita fläddrande monstret, men innan vi kom upp var det inte mycket han brydde sig alls :)
Duktiga pållen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar