fredag 3. september 2010

Greja och dona

Nu som jag är hövding för foderkammarn skal jag greja och dona med den.
Men det måste även grejas och dona i sadelkammarn. Suck. Tyvärr får vi enligt stallreglerna (som jag har felat och brustit i att hålla mig uppdaterat med) inte lov att ha den rullande tyghyllan jag har monterat upp i salkammarn.

Rattans också! jaja, jag får ju bara montera ned den. Jag skal städa ur en av gardroberna i förrådet, montera inn några hyllplan till och skruva upp några krokar innuti, sen får jag ta den ned till stallet och sätta på skullen på en anvisat plats, sen får jag sätta hänglås på den och ha mina reserv-prylar där helt änkelt. Tex reflexer och vintertäcker på sommarstiden när dom inte behövs, och sommarprylar på vintern. Reservgjordar, tömkörningsgjordar som inte används och så vidare och så vidare. Man får ju rikta sig efter stallets regler, eller hur?

Sen är frågan. Vad skal jag göra med det gardrobskåpet då? :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar