onsdag 29. september 2010

Onsdag och tömkörning

Efter jag började med att ge nån tuss foder innan träningen är Kex när som omvandlat!
Visst testar han litegrann med att va seg när han skal lyfta foten exempelvis, eller rent av oförstående "vaddå, skal jag lyfta?!", men han står still i stallgongen, han sadlas och tränsas bra (lite seg att öppna munn för bettet bara), och jobbar bra! Kort sagt är skillnaden som natt och dag.

I dag forsökte vi tömköra litet. Inte vidare lyckat, det gick inte alls som det skulle, och det är helt och hållent mitt eget fel. Jag är inte så duktig på tömkörning, jag vet det, men jag provar iaf. Men i dag fungerade inte tyglar, händer eller nåt som jag ville tyvärr. Kex stackarn, gjorde sitt bästa för att fatta vad katten jag ville, och löd alla dom vingliga signalen han fick och såg lite smått förvirrat ut från stund till stund. Men i slutändan började det fungera med mig och mina signaler, och han gick fint dit jag hadde planerat han skulle.

Och jag valde ge mig då, och lät honom sen få busa litet lös. Det uppskattades med massor med bock!

Sedan söndags har jag fifflat litegrann i sadelkammarn varje dag, jag fick upp hyllplan, fick ner plank i gliperna bak bänkskivan, har fått upp plank i taket för att täcka sprickorna där, och sist har jag fått upp beslag till hänglåset som ridskolan tog fram till oss!
Alla bilderna är i mitt album på facebook till foderkammarträffen!


Men nu skal jag vila litet från foderkammarpyssel, jag tänkte föreslå en hälg under november för att göra i ordning sista bänkskivan där inne, och sen är det klart så fort allt är målat. Maria skulle ta med lite färg hemmafrån och sa hon kunne måla litet, och det skal hon självklart få lov att göra.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar