torsdag 10. mars 2011

Tömkörning i dag!

Jag tömkörde Kex i dag! Han jobbade på riktig bra, vi skrittade och travade runt på spåret, i vålter, 8-tal och serpentiner över ridbanan, bara två gånger protesterade han litet!

Blev bra 30 minuter i ridhuset i dag, jag slutade när jag såg han började lessna. Ingen ide han lär sig att tömkörning är bara pes och pest, så jag avbryter när jag märker på honom att viljan att foga mig börjar sina.

Tertto och Sandra red i ridhuset dom med, så jag och Sandra varvade ner efteråt med att skritta runt vinterhagerna. Kex fick lite unghäst över sig på parkeringen och ville dra i väg, men fick stopp på han som tur var. Sandra undrade hur jag lyckades med det.. ;)

Sötbuset mitt är nyklippt med! Glömde dra fram kameran och fota typisk nog.
Jag har dessutom dragit ner 2 kilo på högivan, han är laglig rund nu for det första och har massor än att gräva fram och tugga på i hagen. Nu måste han banta litet, annars blir han ohälsosamt fet under sommarn!
Jag hoppas jag kan få ena sjöhagen till Kex i sommar, det är en gräshage och något att tugga på där, men inte nog att bli rakt av dunder-fet av i alla fall. Han kanske kan få gå i remmingsvärket med några dagar i bland, får se vilka hager som finns.

╔═════════ ೋღ☃ღೋ☃ ೋღ☃ღೋ═════════╗
Kramar från Kex och matte!
╚═════════ ೋღ☃ღೋ☃ ೋღ☃ღೋ═════════╝

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar