søndag 17. april 2011

"Tack, det är jättebra!"

Det känns så himla skönt att kunne säga det när folk frågar hur man mår.
Efter den tunga och kämpiga vintern jag har haft, med mig själv måste tilläggas, så känns det underbart när det känns som det går rätta vägen både för mig och Kex.

I dag red vi i ridhuset, och jag övade på vikt och halvhalter som vi lärde i onsdags. Travade även några varv och forsökte hjälpa honom att hitta sin takt. Som alltid är han duktig , och han skulle varit duktig även om allt hadde flumpat fullkomment enbart för att han värkligen provar fatta vad jag vill och ge mig det! Och han börjar fatta grejen med halvhalterna sakta men säkert.

Det är dessutom riktig vår, nästan 20 grader i solväggen och matte har varit duktig och röjat i trädgården innan stallet i dag dessutom. Underbart väder! Och man känner på Kex att våren sätter sig i kroppen, han är glad och nöjd nästan hela tiden!
Hans vikt går sakta men säkert ner efter att han blev lite dryg i vintras när han hadde partaj genom staketen hela tiden, han får ju något kilo halm att mumsa på så han kan få sin tuggtid ändå.

Och på tisdag blir han skodd. Vi skal behålla broddarna en liten stund till, men hovisen skal knacka dom loss så dom blir lätta att ta bort, men snösulerna släpper han nu! Jag såg dessutom att han har ett bra övertramp nu utan att han slår bakbenen inn i frambenen, vilket innebär att han får effekt från skoningen där hovslagarn häver tån fram och sänker tån bak. Skönt att se det med!
I bland slår han fortfarande i när han sträcker ut mycket, men mäst nu är det när det närmer sig skoningen.

Nu är det tid att slappa och äta middag med sin familj.

╔═════════ ೋღ☃ღೋ☃ ೋღ☃ღೋ═════════╗

Kramar från Kex och matte!
╚═════════ ೋღ☃ღೋ☃ ೋღ☃ღೋ═════════╝

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar