onsdag 4. mai 2011

Dagens träning

Det blev inte riktig som planerat i dag. Jonna skulle komma och hjälpa till med råd och tipps men fick förhinder!

Karro var redan då på väg med Gulle, hon hade tänkt att rida med oss i dag, så jag ringde och sa vi får rida på eget befar.
Så vi gjorde just så. Jag tränade dom samma övningar som förra veckan, gå ordentlig ut i hörnen och böja sig runt dom, gå på vold och böja och ställa medans man gör det, halvhalter innimellan och gå fram i ett bra tempo. Mycket att tänka på på samma tid tyckte Kex och ansåg jag var en riktig jobbig matte!
Men han jobbade ärlig som han alltid gör, och slutet gott allting gott, han gjorte gott från sig, och det gjorde faktisk Matte med! :D

Stolt och nöjd över min häst som jobbar flittigt på! Han forsöker fuska med att skjuta in nosen och sneda på huvudet i stället för att ställa sig, men det är lätt korrigerat med yttertygeln som tur är :)

Karro jobbade Gulle brevid mig, och jag gav några små tipps på saker jag kunde se själv, som exempelvis att hon lät Gulle fuska i hörnen, och att han skulle gå fram i ett bättre tempo, och sådana små grejer kan göra riktig mycket för det är gjärna dom små sakerna man så lätt börjar slarva med när man inte rider regelbunden för instruktör. Hon verkade iaf vara nöjd på slutet :)

Vi avslutade med att rida runt sommarhagerna innan Kex fick komma ut till en hink med kraften, ett äpple och en morot, medans Gulle fick stå i Kex sin box en stund och dricka vatten, slicka salt och äta ett äpple i krubban! Duktiga hästapåller får nämligen sådan!

╔═════════ ೋღ☃ღೋ☃ ೋღ☃ღೋ═════════╗
Kramar från Kex och matte!
╚═════════ ೋღ☃ღೋ☃ ೋღ☃ღೋ═════════╝

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar