tirsdag 10. mai 2011

Tillbaks från Norge!

Och på grund av min trevliga kropp mår jag pissigt pga körningen. I morgon är det planerat att Jonna skall hoppa Kex litet, och i dag hade vi besök av Ann.

Om ni inte redan minns det är Ann den jag tyr till med mitt läderstrul :)
I dag tog hon mått av Kex för att göra en baksele. Hon ritade och klottrade, jag pekade och förklarade och visade på två olika seler jag har fått låna av Towa.
Så nu skall hon sätta i hop en baksele till Kex! Blir kalas!
Hindertyget på den jag fick låna av Towa var för kort för Kex, bärremmen halkar bakåt.
Jag har även skickat med andra körselen, finselen min, med Ann nu så hon kan renovera det som behövs där med.

Hon blev forövrigt impad över den läderoljan jag köpte, hon sade det hade gjort underverker för dragremmarna på nya selen, dom kändes riktig bra sa hon. Så hon noterade ner namnet på oljan, och skulle tydligen testa den som jag förstog det.

Efter det sto vi bara och pratade skit om hästar, folk, körning och en framtidig dröm jag har att få en coller-sele till Kex. En Collersele är den mäst opraktiska selen någonsinne tror jag, för den är inte så smidig att anpassa till olika hästar, men köper man ett halvcoller till Kex så finns där utrymme att anpassa litet hit och dit efter hur han ändrar sig i kroppen. Men dom är sabla snygga! Jag tycker det är den snyggaste selen. Därav användes den nog som finsele i alla större stallar. Och jag är grymt sugen på en sådan i vinrött och svart! Självklart!

╔═════════ ೋღ☃ღೋ☃ ೋღ☃ღೋ═════════╗
Kramar från Kex och matte!
╚═════════ ೋღ☃ღೋ☃ ೋღ☃ღೋ═════════╝

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar