torsdag 26. mai 2011

Det skall märkas när man fyller år!

I dag fyller Kex 5 år! Det skall självklart kännas, och efter att ha snarkat sig genom en skön dusch fick han först beta en 40 minuter eller lika, och sen fick han en stoooor hink med morot, äpple, knäckebröd och em-kli/betfoder! :)

 Jag grävde runt i skapet litet i dag, Kex tyckte jag höll på onödigt länge men nu har jag tvättat rent där inne. Nästa vända blir väl på senhösten tror jag, innan vinteruppstallingen. Men nu är det gjort iaf!

Jag passade på att mäta mankhöjden på honom för anledningen. Min sötmule är faktisk Ponny! Med nöd, fattades ynka 4 cm för att klassas häst, han var 144 cm!
Jag funderar på en dubbelkoll om nån vecka, han kan ju ha sänkt sig eller spänt sig, så vi får se. Men 144 är inget att skämmas över för en fjord inte!

Nu lite bildespam!

Vacker-killen!


Gräs är mumma.. massor av gräs!


Och litet åt detta här hållet.....


Sist firar man med hinkens glädjer!

╔═════════ ೋღ☃ღೋ☃ ೋღ☃ღೋ═════════╗
Kramar från Kex och matte!
╚═════════ ೋღ☃ღೋ☃ ೋღ☃ღೋ═════════╝

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar