søndag 1. mai 2011

Nyselen klar för att provas!

Efter et par veckor med regelbunden olja och fett är den nygamla selen klar för anpassning!

Den låg riktig  bra på :)

Här är den anpassat honom. Nu böjer han sig mot mig på bilden så dragläderna ligger lite böjd på bilden förståss, men detta blir kalasbra.

Gammelmatte Towa hade även ett körträns hon skänkte till mig i dag, samt att jag fick med en gammal och en lite nyare baksele jag kunde få prova på Kex, så det blev tvättat, smort och oljat i dag, sen kom hela munduren på. Denna bilden visar en när korrekt uppselat Kex, fattas nosremmen bara och jag tänker beställa en sådan av Ann i Norrbo. Jag är en trogen kund tror jag nog! Jag måste även ha några draglinor, skal kolla med hon om hon skal ha mycket för dom, annars finns det nog med nätshops där jag kan beställa sådana saker.

Kex var lite nipprig i dag efter smällarna i går, presis som han var efter nyårsafton, så jag släppte loss honom i ridhuset efter vi hade tömkört litet, så kunde han springa av sig "nippret". Sen fick han komma ut och käka middag, och det väntade en morot i höet i dag! Det gillas tyckte Kex!

╔═════════ ೋღ☃ღೋ☃ ೋღ☃ღೋ═════════╗
Kramar från Kex och matte!
╚═════════ ೋღ☃ღೋ☃ ೋღ☃ღೋ═════════╝

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar