onsdag 27. april 2011

Ready... set... action!

I dag var det läge att forsöka mig på att rida litet dressyr.
Jag fick igen hjälp av Jonna, och vi skulle lära Kex att böja och ställa sig i en volt. Nu har han lärt att gå ordentlig i hörnen, stanna korrekt, och göra halvhalter, så nu skulle han lära sig detta.
Jag fick beröm att Jonna kunde se skillnad på steget redan! Det gjorde mig riktig glad!

Första del av träningen gick riktig bra trots en lättare ofokuserat Kex, men sen kom det en transport med häst.
Dom beslutade att lasta ut hästen. Lämmen knarrade, Kex blev nipprig av det, och sen small bakluckan i marken. Om dom tappade den eller släppte vet jag inte alls för jag hade ryggen till men Kex flög i vädret, och när hästen i transporten toktrampade av blev det för mycket så han skenade fram.

Jag kände han siktade mot staketet för att forsöka hoppa över, så det var bara att jobba på så jag fick stopp på han. Jag förberedte mig även på att luta mig fram och ta honom i bettringen om det var nödvändig, men sen fick jag som tur var stopp på han. Stackarn, jag kände hjärtat hamrade! Han skarrades riktig av det. Och min kropp tog rejält stryk. Men jag får se det positiva i det, jag ramlade inte av och behöll värdigheten, men vi skal nog tala lågt om den i morgon när jag skal ut av sängen.
Men det gick iaf bra, och Jonna tog över för att avsluta arbetet på ett bra sätt innan det var dags att ge sig.
Föruten denna incidenten jobbade faktisk han och jag rätt bra, så jag är ändå nöjd med dagen! :)

╔═════════ ೋღ☃ღೋ☃ ೋღ☃ღೋ═════════╗
Kramar från Kex och matte!
╚═════════ ೋღ☃ღೋ☃ ೋღ☃ღೋ═════════╝

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar