søndag 28. august 2011

Lövely pony!

Efter jag hade jobbat med rockarden ett tag, fikade jag och Karro innan jag åkte till stallet. Droppade av hon hos Juvel på vägen.
Kex och Cassie fick båda komma in, och Kex sto och halvsov i stallgången medans jag ryktade. Gick snällt och väluppfostrat efter mig till ridhuset, och var sansad och glad när vi jobbade!

Jag är så lycklig! Tydligen är han inte helt totalberoende av Cassie trots hur det kunne verka i onsdags, vi kunde även gå förbi ett parasoll som flög runtom i den rätt stärka vinden! Lycklig jag! Nu är det kul att ha häst igen!
Vi jobbade rätt bra, jag fokuserade på att rida ut i hörnen, böja och ställa, samt att införa det även i travet. Vi jobbade mycket med trav i dag! Det var dessutom en annan ponny i ridhuset, och Kex fick jobba mentalt mellan att skilja på när den andra smackade och ropade bestämt "GALOPP" till dotterns ponny, jag använder ju samma kommando till honom vid löslongering, så det blev mycket att fundera på för liten fjordhästhjärna nu när man inte skulle lyda den andra utan mig på ryggen. Jag introducerade serpentiner för honom dessutom i dag, en helt ny ridväg han aldrig gått med ryttare förut.

Efter dryga halvtimmen så märkte jag tendenser från Kex att börja fuska då han var mentalt trött, så jag avslutade och låg på halsen och kramade honom innan jag skuttade av och vandrade runt litet. Glad och nöjd gick vi ut, gick över dom tre stockarna som låg på marken (jättefin stretching) och nosade litet mer på parasollet. Sen var det gröten och gos med Cassie. Och min rena fjordhäst beslöt att inta färgen black-lerskäck!




╔═════════ ೋღ☃ღೋ☃ ೋღ☃ღೋ═════════╗
Kramar från Kex och matte!
╚═════════ ೋღ☃ღೋ☃ ೋღ☃ღೋ═════════╝

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar