søndag 28. august 2011

Renovation av rockard del 2

I dag kom Karro över och hjälpte till med Rockarden! Inte förens vi hade börjat för en rejäl regnskur kom och jagade in oss. Efter typ 15 minuter hade dock den passerat och solen kom åter igen fram.
Vi har fått av en del mer trä, men kvarvarande måste slås av. Jag måste få tag på en vinkelslip så jag kan få av dom skruvar som inte går att få av med, så jag kan slipa bort dom, sen får jag slå bort det som sitter i hålen.
Samma måste jag göra med sitsen och skyddsbrädan. Suck.

Jag hoppas fortfarande på sandblåsning, måste kolla med Towa hur det blir med det. Vore fränt att släppa sanda hela vagnen, och sandblåsning kommer åt på många ställen jag inte kommer åt.. Hoppas det går! Sen är det bara att måla.

Dock har vi sandat en del på framdelen i dag, jag kommer sanda bort rost lite eftersom medans jag väntar på svar om sandblåsning.
Bild från i dag! Karro jobbar med borrmaskinen!


╔═════════ ೋღ☃ღೋ☃ ೋღ☃ღೋ═════════╗
Kramar från Kex och matte!
╚═════════ ೋღ☃ღೋ☃ ೋღ☃ღೋ═════════╝

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar