tirsdag 30. august 2011

Tömkörning

Valde tömköra sötnosen i dag, med nya körbettet! Fick hjälp av Tina att få det sitta rätt med, blev kalasbra. Han svarade fint på det med, fast var nog inte helt nöjd med att man inte fick äta gräs med detta bettet heller.

Han fick ny frisyri dag med innan vi började jobba! Nya saksen jag har köpt är kanon kan jag säga.

Kex jobbade på bra, gick bra fram och såg ut att söka sig ner i formen medans jag jobbade. Helt ner kommer han inte än, men det verkar som vi är på G iaf! :D Riktig kalasbra tyckte jag det gick, vi övade även på att han fick stå still medans jag tappade på presenningar, hinkar och allt möjligt annat med körspöet, han måste vänja sig att saker låter bak honom när han körs. Läbbigast i världen är blåa presenningen över "westernvagnen" där bak ridhuset, det är riktig äckligt tycker han. Kanske pga den ihåliga ljudet som det ger? Men vi övar på, han skall vara lugn även om jag trummar solo på den innan jag ger mig ;)

Lite volter och serpentiner inne i ridhuset, några varv rundt ridhuset, fram och tillbaks över stockarna som ligger utanför uteboxarna, allt i allt gick vi litet överallt i dag.

Det var iaf en nöjd Kex och ännu nöjdare matte som kom in i stallet till Cassie sen! :D
I morgon kommer Jonna! :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar