torsdag 22. september 2011

Regnvecka

Denna veckan har bokstavligen talat regnat bort. Klet klet klet överallt, hästarna underbart leriga på fossingarna varända dag.. Suck!

I dag longerade jag inne i ridhuset. Nu känns det som vi är nära, vid besked om galopp fattade han galoppen efter bara två kommandon, utan vift eller sprattel från mig. Åt båda håll! Och bara en gång drog han i väg som bara den med mig ;) Sen fick han belöningen, att få springa lös och busa, och i dag hade han minsann mycket bus i kroppen!

Vi fortsätter dessutom jakten på spån, om det finns nån som har råspån i trakterna vill vi ju allra helst ha detta i stället för kutterspån, men vi tar ju det vi får tag på så långt.
Älskar att ha spån kan jag ju säga!

Annars är det inget nytt under solen, föruten att på söndag kväll åker jag ner till stockholm, måndag åker vi till Ungern och fredag nästa vecka kommer vi tillbaka. Karro kommer sköta om alla djuren då! :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar