lørdag 10. september 2011

Renovation av rockard del 4

Jag har inte gjort nåt än i dag, men i eftermiddag skall jag borra upp hålen efter skruvarna jag fick kapa bort.
I morgon därimot kommer det hända grejer, då åker jag och Karro upp med rockarden till en lokal sandblästring som jag kallar det. Någon hennes pappa känner har utrustning för sandblästring, och skall ta på sig att göra det för mig, samt även grunda. Både rockard och hjulen får en rond med sand! Blir kalas!

När det är grundat och torrt bär det åt hem igen, och sen är det bara kvar att måla och sätta tillbaka allt trä jag tog bort. Det måste dock vänta tills jag varit till Rudolfis och köpt skruv, skivor, muttrar och plank! Jag tänkte jag skall inte ha hel sits på sitsen just nu, jag skall lägga två plank som läggs på rockarden och skruvas fast, sen tvärrgående uppå där igen så det blir "Parkbänk" principen.

Sen skall jag ha ett ryggläne tänkte jag. Jag skall även göra en borttagbar sits som jag bara knyter fast när jag skall åka :) Skall köpa hem fuskläder så det tål lite väte, sen blir det kalas fillibabba!
Sen är det bara att fjäska med en bekant till mig att måla pin-striping på den, samt rita dit mitt namn snyggt och vackert. Skämta inte denna rockarden kommer bli kalasbra? Vet inte om jag skall ha presenningen på, (fanns ju en runt där man har benen) kanske när det är skitväder, men jag måste tvätta den först :) Funderar att forsöka få tag på gummi-fästen så det går snabbare att ta den av och på, men hittar jag inte det så blir det att stripsa fast det eller nåt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar