søndag 6. november 2011

RIP Hickstead

Vilken chock! Jag satt inte och tittade på, men jag fick det med mig via nyheterna.. En väldstävlande häst fullförde sitt lopp.. och kollapsade på väg ut från ridbanan.. en hel hästvärld i chock, massor med hästfolk upplöst i tårar.. vilken chock skulle man inte känna om detta hände en själv? Hickstead , du har rört en hel värld. Du kommer inte glömmas snabbt. Alla gråter för dig i dag, även om man aldrig har känt din mule mot handen ens.

Och mitt i det hela , det känns .. jag kan inte direkt säga bra, men det känns för mig skönt på något sett att alla proffsryttarna reagerade så stärkt på dödsfallet, att ryttarn var krossat av sorg. Det beviser att man kan tävla på hög nivå och älska sin häst, den är inte bara ett verktyg.. mitt i chocken känns det bra med bekräftelse på detta, att dom älskar sina hästar.. men det gör även sorgen desto större. Någon har inte förlorat sitt verktyg. Någon har förlorat en vän. Och smärtan är stor av den anledning. Jag prisar gudarna för varje dag Kex är frisk och kry.

Och i dag var han torr under svansen med, kan tilläggas, efter ett par dagar med bara pyttelite. Skönt att det går rätta vägen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar