mandag 19. mars 2012

Pysseldag

Kex och Cassie har nog träningsvärk i dag, så dom fick ledig efter långturen i går. Därmed blev det pysseldag i stallet för mig och Nattis! :D Jag städade litet bland mina prylar och märkte lådorna med vad som finns i, lite lättare att hitta då. Någon dag skall jag sätta mig och rensa genom ordentlig ändå, men nu har jag hyfsat koll iaf. Sen fick Kex sitt årliga vaccin, mot både stelkramp och flunsan, så 2 år till nästa stelkramp nu då. Jag var lite sen, men det gick på håret sa vetten!

Jag fick även hem en ny svettskrapa, samt en vattensäck till skottkärra! Det blev en del skratt och garv i dag innan vi kom på hur det är bäst att göra. Riktig som på bilden kom det inte vatten när vi använde, det blev som ett vattenfall i stället fast det var nog för att vi inte lyfte på skottkärran. Vi hade den lite för långt ner i skottkärran dessutom, och en större än den på bilden så vi skall nog lägga den längre fram nästa gång. Som det blev nu hade vi en vattenslang ner i öppningen och fick dagens garv när den försvann ned i påsen ;)

Övrigt så fick Kex en ny flughuva, lik som den ljusblåa modellen jag köpte förra året bara i creme och brunt denna gång. Skall banne mig köpa minst två till nu, för den var as-snygg! Så får jag ha dom ljusblåa i bakhand som reserv. Ljusblått är inte riktig fjordhästfärg tycker jag, men det är ju bara min smak. Jag är svag för brunt, vinrött/djuprött och mörk grönt till fjordhästar!

Vi pratade även om någon form av ungefär-skema på hur veckan skall se ut med ridning, jag och Nattis. Hennes sambo behöver en aning framförhallning så han vet hur han kan vänta sig hennes stallvecka är.
Så som det ser ut nu: Lördag: lätt ridning av någon form, inte alldeles för lång promenad, kanske en körtur, arbete från marken eller sådan roliga saker, nyttja ridhuset om det är ledig och sånt. Söndag: Långtur. Måndag: Fri. Tisdagar: Vet inte hur det blir med Cassie, men jag har sendag på jobbet då och Karro kanske börjar rida då i stället. Onsdagar: Vi rider kort ut eller kanske på lektion tillsammans. Torsdag: Något spontant nånting. Fredag: Pysseldag i stallet, på kvällen efter mitt jobb. Vilket betyder att måndagar behöver inte nattis komma alls till stallet, tisdagar mockar hon bara och om Cassie får ledigt då så blir det ju kort i stallet för hennes del, samt Fredagar blir det något som kan avbrytas på relativt få minuter om det behövs. Lördagar blir nog mer småridning i och med att man taggar införe långturen, man kanske markarbetar, nyttjar ridhuset om det är ledig, kör med vagn eller sådana roligheter. Får se om vi ändrar litet på vad vi gör och när :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar