mandag 5. mars 2012

Ut i mörkret!

I dag red vi ut, vi ret runt Stömne, Avavägen och kyrkan, en prommis som tar litet mer än en timme när man endast skrittar. Underbart att rida ut trots att det var mörkt! Som den ansvarsfyllda hästägare man är har man ju massor med reflexer, så det var på med reflexbrösta och skrittäcke med svanslapp med reflexer på, 4 stk benreflexer på Kex, reflexväst, två benreflexer och hjälmreflex på matte. Borde synas med det tyckte jag, och det hade jag nog rätt i! Det allra mästa blir mer spännande och intressant i mörket bara så ni vet, fråga bara Kex om det. Cassie trampade på en plastkasse och Kex höll på att omkomma av rädsla. Eller forsökte iaf låtsas som det. I värkligheten var det bara att kasta sig fram sen var det bra med det.

Nattis fulgte med på Cassie, barbacka vågade hon sig på. Gick otroligt bra! Bort avavägen till kyrkan fick vi för oss att jobba hästarna några hundra meter, så man kortade in tyglarna och jobbade på. Kex kom ner! Jag kände hur ryggen gick upp under mig, även om det bara var några steg här och där! :D provade mig även på några steg skänkelvikningar åt båda håll, trooor han gjorde rätt för vi rörde oss iaf i sidled utan att han gick på skråss! Tror vi skall jobba mer på sådan när vi är ute, han verkar mer motiverad när vi är ute :) han går iaf mycket bra fram då, i och med att han har långbenade Cassie före som snabbt går från han om han inte pinnar på! :) vi blev tyvärr avbruten av några bilar som kom från båda håll, men det blev då några hundra meter med lite jobbande iaf! I morgon tänkte jag han skall få ledigt, både för att jag jobbar sent och för att han jobbat tre dagar i rad nu, och sedan vi håller på sätta i gång efter några månaders vila är det nog läge med att få ta det lugnt i morgon.

Tyvärr är Kex lite lösare i magen nu igen, det har ju tinat fram massor med konstigheter i hagen :/ Så nu har jag inhandlat potatis. Tur att han passar på när det kostar 10 kronor för 5 kilo på hemköp :P
I dag fick jag litet extraservice med! En trevlig dam höll på mocka i Kex sin box när jag kom, som tack för att hon fått låna nattis sin box i nån timme så mockade hon båda två! Jag sa hon självklart fick ringa om hon behövde låna boxar igen :P

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar