lørdag 10. mars 2012

Strålande sol och plussgrader ger...

Fällande häst. I dag drog jag väl av ungefär en halv häst i ren päls. Vårfälling i hög takt kan jag ju säga! Drog i hop litet av maten ute i hagen, men tror ni inte pissmärren Cassie ställer sig och pinkar mitt i maten så fort hon ser jag kommer med grimskaftet för att ta in Kex? Fatta hur mycket spill det blir när hon gör så.. vi måste fixa en enorm höback eller något som håller dom borta från där maten ligger...

Men så är det. Mockade, fyllde på vatten ute och inne, och tog sen in hästarna. Drog av högar med päls, sadlade upp och in i ridhuset med mig och Kex. Jobbade en hel del på böja och ställa, och Kex stressade, gapade och skrek efter Cassie, men jobbade ändå rätt bra trots detta, han lydde mig i att stanna och starta skritta igen, sto still när jag begärde det och så vidare. Men svettig som få ändå! Provade även på några steg i skänkelvikning åt båda håll, det känns som han är på G på detta nu. Duktig pålle var svettig och nöjd sen iaf, och sen fick även svettiga Cassie komma ut till honom i hagen sen ;)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar