tirsdag 23. oktober 2012

Lyckan är stor!

Poserar nyklippt för tilfället då han faktisk sto helt som ett tänd ljus i dag! :D

Published with Blogger-droid v2.0.6

Vi hade tur! Det blev kornhalm! (Bygg for dere nordmenn som leser) Så nu är det helt ny halm i lösdriften, kom dit söndag och hävde ut allt gamla och sopade rent kornspillet innan vi hade på ny halm. Natt till måndag hade Cassie vändt upp och ner på all halmen så det låg efter väggarna i forsöket att hitta havrekorn, och i dag Tisdag märker vi rejäl skillnad. For det första får Kex komma in i lösdriften igen, och för det andra är hon inte ens hälften så sur och agressiv mot han! Allt verkar sakta återgå till det normala nu. 

Och hör och häpna, jag mår.. inte bra. Det kan jag inte säga, men jag mår bättre i dag än jag gjort på många dagar, så jag orkade inleda lite försiktig träning. Inget att skriva hem om direkt i dag, lite ledarskap runt på gårdsplanet och vägarna mellan dom olika husen, sen 5 minuter longering på gårdsplanet och sen en liten skrittis upp i skogsbrynet på kanske 10 minuter, men jag tyckte vi får börja i det små så jag inte forstör mig själv eller han med att gå ut för hårt nu när det har varit så lång tid utan träning utöver det Cassie har gett han. 

Visst var han upprörd över att plötslig skiljas från Cassie bara sådär utan vidare, och hade vissa synspunkter på att jag ställde nåt krav på han men han bråkade inte så mycket, bara överspelade allt som kunde tänkas att potensiellt vara lite småläbbigt till det yttersta ;) Han lystrade bra, och var lydhör så inte har han glömt inte, fast man kan tro det litegrann innimellan ;)

2 kommentarer:

  1. Otroligt att det kan göra sådan skillnad! Men så vet vi lchf:are att vete är farligt. ;-)

    SvarSlett
  2. Vi vet att korn är farligt över lag ;) Men ja, det är otroligt hur känslig vissa hästar är för energien i havre :)

    SvarSlett