onsdag 26. mai 2010

Lugna dagar!

I går och i dag fick Kex ledigt. Jag vill inte gå ut för hårt nu i början, har absolut inte tänkt att ha sönder honom som första jag gör!

I morgon tänkte jag tömköra, och kanske fredag rida litet försiktig på ridbanan. Sen vila lördag igjen och söndag skal jag kolla om Sandra vill fölga med på Pasadena ut på en liten skrittpromenad :) Lyder väl som en bra ide?
Han charmar alla i stallet, särskillt av dom som tyckte Gejsa var fin. Det är ju en fjordhäst, klart han är fin? :D

Träffade på matte Yasmine i affären i dag och utväxlade lite skvaller om Kex självklart. Hon fick veta allt om läskiga sopbilen och longeringen i ridhuset och alla hans bus och spratt ;)

Nej, nu är jag trött och skal få i mig lite mat jag med. Kex är bra i magen igjen tack vare profeeden, så han skal nog få gå på den ett tag medans han får hösilage, han lär knappast behöva den när han betar, och sen får han väl få den ett litet tag efter han har  kommit tilbaks till stallet och hösilaget. vi får se om han inte jämnar ut sig i magen sen på egen hand med enbart klien. Ja, Towa, jag måste få abonera på den, hur mycket kostar ett abonement? :D Sandra är sugen på till Pasadena med! Nu kommer du bli rik vettja!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar