fredag 4. juni 2010

Flyg-kuser

I dag när jag kom upp till Kex trodde jag först han hadde sparkat med lite blöt jord och så upp mot saligheten, och skulle borsta bort det jag trodde var massor med små pluttar jord. Och med fasa såg jag handen var TJOCK FULL med knott! I går var han inte särskilt biten och inte var det så mycket heller, men dom värkar ha exploderat fram under natten!

Jag kastade mig i bilen medans han mumsade sitt kli med betfoder, mineraler och äpplen i, ner i stallet och hämta en borste samt flugmedel och sluta-klia-medel. Strunt med att fundera mer vad som fungerar bäst av si eller så flugmedel, nu behövde han bara nånting omedelbart! Så på med det man har för handen här och nu, sen kan jag fundera vidare.

Borstade bort några mrd med knott mellan benen, runt skapet och på innsiden av låren, och även fram mellan frambenen. Sen på med anti-klia, och han älskade mig hutlöst när jag smorde på den. Sto bara still och njöt att det slutade klia, ögonen gick nästan i kors innuti flughuvan!

Men sen var han inte lika nöjd när jag skulle spreja på flugmedlet, det var väl onödigt tyckte han och lite läbbigt med kanske, så han skulle vandra runt. Jag vet inte om han drog kopplingen till att flyg-skiten försvann som regn för solen eller inte, men det kändes nästan som att poletten klirrade ner och han tänkte "vänta nu, sprej sprej och inga fluger? Spreja på för sjutton, dränk mig!!" för han vandrade runt tills jag fick på några duschar och sen sto han bara helt still och lät mig spreja på presis vart jag ville!

Jag sprejade dock inte ansiktet, där fick jag spreja på handen och gnugga litet på öronen bara, jag vill inte utmana ödet så jag träffer ögon eller så.
Det var en mycket nöjd Kex som inte längre svarvade som en propell med svansen iaf! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar