fredag 4. juni 2010

Prylgalen igjen...

Jag har handlat hem lite nya prylar :D

Sedan Sandra, min kompis, har blivit med häst, hon köpte Pasadena av ridskolan, sponsrade jag med ryktborste, ryktskrapa, ett fleecetäcke i svart med röda kanter och ett sötmalmsbett tredelat. Hon blev skitsnygg i den!



Till Kex köpte jag ett wåffeltäcke. JAg trodde jag skulle få i denna rödfärgen men jag fick en underbar mossgrön färg i stället! Inte gnäller jag på det inte! Ända jag gnäller på är mig själv, jag trodde jag hadde beställt två men jag hadde då lyckats med att inte klicka på Uppdatera kassan så det blev bara et. Jaja.
Vad skal jag ha det till sa ni? Pyjamas! Vi har torv i stallet, till min stora förtvivlan som den spån-älskare jag är, och en fjordhäst med tock vinterpels och spån tilsammans? Du får en torvfärgat färg till slut, och en häst du aldrig får ren. Så Kex, som Gejsa, skal få sova med pyjamas på vintern även om han knappast lär frysa. Därav jag köper det tunnaste av det tunna jag kan hitta!


Vidare köpte jag ett pullarträns till framtidiga tävlingar, i svart med snygg söm. Må va att tyglarna kanske inte var det vackraste men skitsamma, jag gillade tränset :)

Jag köpte även flugmask att ha på nu, även där trodde jag att jag bestälte två men igjen var det då denna knappen "uppdater kassan" ni vet. Så det kom hem bara en. Jaja, bättre än ingen!
Jag har ju redan en buccas med öron och två andra utan öron som kan användas med. Men sen hadde det sig så att jag skänkte buccas med öron till Pasadena, hon har nästan ingen pannlugg, och så sa Sandra jag kunne byta den Pasadena har med öppning till öron och pannlugg med en av mina som bara har hål till öronen, då har jag faktisk två då!


Till mig själv blev det säkerhetsväst och ridskor med stålhätta :)
Och allra sist: Inga mer lindor på transporten!



Jag köpte även ett par bensnören, stigläder och säkerhets-stigbyglar till sadeln och gelsits att ha på sadeln.
Dock var det viktigaste i denna batchen skorna och västen :) Nu kan Kex hitta på saker och jag är säkrare. Att det även är ett måste vid körtävling hjälper ju på ;)

4 kommentarer:

  1. Kul med nya saker. Passade västen bra?
    Kram Berit

    SvarSlett
  2. västen passade kalasbra :D

    SvarSlett
  3. Ja, sånt är bra att investera i när man har unghäst. Så du inte gör som jag.....rider in en häst när man inte själv kan rida. *fniss*

    SvarSlett
  4. Äh, du gjorde gott från dig, Carola :) Det var en fin, väluppfostrat och välhanterat häst jag fick köpa av dig, tro inte annat! :)

    SvarSlett