onsdag 9. juni 2010

Jobbig matte

Kex tyckte väl mäst jag var jobbig i dag tror jag! Jag och Karro träffades vid halv seks, selade på Kex och ut i skaklarna på ridbanan igjen.
Fast denna gongen gick jag efter. Några steg med skaklarna uppe, sen sänkte jag ner dom på marken. I dag brydde han sig inte alls lika mycket när dom kom inntill haserna, han bara sänkte farten litegrann.

Men sen blev jag 'jobbig'. Jag började stompa. "Men vad i katten?" tyckte han och lyssnade bakåt första gongen. Han blev inte redd, det såg man lätt, men han trodde det var signal att börja springa! Och sen hoppade jag lite. Och vevade med armar. Klappade mig på låren. Och innan jag visste ordet av det skuttade jag runt som en apa bak honom, armar och ben i alla riktingar.

Tror ni han brydde sig? Nähä, inte så mycket som ett riktig kast på huvudet. Snarare tvärt om, han såg ut som han undrade hur matte hadde lyckas få solsting när det var så molnigt!

Jag sparkade sand på bakbenen med. Inte brydde han sig om det heller. Vi tränade även på att stå still längre tider. Och efteråt fick han sin mumshink och fick komma tilbaks till kompisarna Tille och Björne.

4 kommentarer:

  1. Jag är så imponerad över era framsteg.
    Heja Heja Heja på er. Kram Berit

    SvarSlett
  2. Tack gumman :D Hoppas du håller ut där på lasarettet!

    SvarSlett
  3. Han är ju superduper lilla hästen! :D

    SvarSlett