mandag 7. juni 2010

Nytvättad och beteskompisar

I dag har jag tvättat Kex. Köpte Neutral diskmedel bara, fungerade skitba! Och lätt att spola bort! Den fortsätter jag nog använda som "hästschampoo". Kex var inte sådär lycklig över mitt påhitt men avfann sig med med några djupa suck.

Men något Kex är mer glad över nu är att han har kompisar i hagen! Det fanns inget mat kvar i hans per-ove-hage så nu går han, Tille och Björne tilsammans vid bygdegår'n! När jag kom ner i stallet sto redan han och Björne tilsammans, jag fick ta ner båda för Björne kan inte stå själv.
Jag fick hjälp ner, men upp fick jag gå med en och en. Kex går inte gjennom tråden, så jag började med honom. Han var inte riktig glad över att stå själv, så när jag kom upp med Björne sprang han runt som en tok. Han lugnade sig omedelbart när han såg Björne.

Och sen kom Tille! Kex vart omedelbart riktig nyfiken och ville hälsa. Så närgåande på rumpan blev han så Tille sparkade bakut och Kex fick en kyss på halsen, men alt gick bra med båda två, och när detta väl var statuerat klart och tydlig "håll dig undan min snopp!!" så var alt ok och dom rusade lyckliga runt.

Kex och Tille är lika gamla, så det passar perfekt att dom går i hop :) jag lyckades inte fota när dom rusade runt, men jag fick några bilder iaf! :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar