torsdag 23. september 2010

Nya sadeln

I dag kom den levererat på dörren! Min nya Knights Lady Hawk dressyrsadel i svart syntetläder med utbytbara järn. Den satt som et smack i Xvid :) Kanske en minimal aning vid med, men det tar chabraket av för.
Dock var gjorden för kort, den hadde lite kortare kappor och remmar mot andra dressyrsadlar jag har sett, så jag får inn på granngården och köpa en ny gjord som är längre i mårn. Borde kanske tänkt på det innan, men jaja. Det är inget större bekymmer! Det var snabb leverans från Grand Prix fick den inn till sig!
Strunta i smutsig häst nu ;)


Men innan jag kunne sätta på chabrak och dyl fick jag byta järnen. Den var för smal med Vid som fulgte med, så jag var glad jag köpte med Xvid.
Att byta visade sig dock bli aningen mer 'roligt' än jag förutsåg.  Att få av det ena järnet var ingen häxkonst, och sen fick jag skruvat på det andra. Sista steget är att lura inn hörnen i sadeln och skruva även från utsidan, och på ena sidan gick det som ett smack. På andra sto jag och svor, svettades, drog och drog, inte om jag kunne få hålen att stämma överens så jag fick i någon skruv!
Äntligen, efter att ha fått lite hjälp och ändå inte lyckas, kom jag på att jag kanske skulle kolla att dra ut och se om något hadde vikt sig.. och minsann hadde det ju det. Så fort det var rätt ut så smackade allt bara på plats där med. Suck! ;)

2 kommentarer: