torsdag 11. november 2010

-15 grader +snö +fjordhäst ....

-15 grader +snö +fjordhäst +pigg +ridbana +löslongera = <3.

Som ni säkert fattar var mitt busfrö pigg i dag, kylan och snön verkar ha den effekten på en fjordhäst över lag verkar det som, och han fick löslongera. Underlaget på ridbanan är rätt bra under snön, det hadde inte regnat sådär farligt mycket dom senaste veckorna, och dom hadde städat ridbanan och harvat över den innan kylan kom igjen. Så i dag fick han busa på ridbanan!

Och han sprang och skuttade, bockade och slog bakut som bara en fjordhäst kan. Han verkade ha otroligt kul!
Och sen fick han ju klättra plogkanten utanför dessutom.

Jag lyckades inte få i den sista brodden, så där får jag kolla med hovis nästa gång det skal skos. Biten av gängtapp var fastfrusen i dag tyvärr, och det var för liten plats kvar att få i någon brodd. Jaja, jag får kolla med hovis bara.

Chalmiack (om inte jag blandar ponnisarna igen och säger fel namn >_< ) till Carola har blivit otrolig bra i magen nu fick jag veta i dag! Han har ju haft lite.... intressant avförning kan man väl säga, och jag sa hon kunne köpa inn sig i em-kli tunnan :) Som sagt så gjort och sedan han fick det har hans mage blivit jättefin!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar