onsdag 10. november 2010

Snön har kommit..

Och därmed skulle man brodda Kex.
En hel eftermiddag gick åt att söka genom alla gömmor efter dom broddar jag var trärrsäker jag hadde.
Sen gick en ny eftermiddag åt att vrida av broddar från gamla vinterskor, och i dag äntligen kunne jag brodda honom, dagen efter det snöade.

Han var inte nåt sugen alls på att broddas. Jag fick ordning på frambenen rätt snabbt, men sen var Kex riktig less.
Slutligen trampade han faktisk sönder min gängtapp, så det blev en liten bit kvar i hålet på en baksko, så jag fick bara 3 broddar där.
Jag skal dock forsöka få ut den med en tång så jag kan sätta dit en brodd.

Men slutet gott, allting gott, med verkande rygg och höfter, och lagom less på broddar både jag och hästen, var vi äntligen klar, morot, gos, beröm och jag kunne åka hem och vila.

Nu kan snön bara fortsätta!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar