søndag 14. november 2010

-Aj!- (och lite foderkammar med)

Tro det eller ej, Kex lyckades trampa på min fot i dag. Nu har jag sko med stålhätta, men den sträcker sig inte upp till vristen, där han trampade. Varför trampade han på mig? Fjordhäst Svarta Hål I Magen upptäckte nämligen 3 höstrån på marken och glömde hela mig i sin jakt på höet.
Hmpfh.

Egentligen skulle vi rida med Karro efter foderkammar-pyssel i dag, men pga foten, och för att Gulle skulle behöva jobba en hel del mer än Kex som har gått 3 dagar i rad nu så avblåste vi och har en date i morgon på dagen i stället.

Men foderkammarträffen gick klockrent! Susanne och Stefan kom i dag och hjälpte till, det var ju inte så mycket kvar.
Vi fick upp den sista bänkskivan, och några hyllplan, och sist men inte minst tätade Stefan till sprickorna i taket så det inte kommer så mycket böss ner!

Carola har fått tag på lite vaxduk, så vi kan ha på bänken, och när vi får den skal jag ta ner en sprejflaska spolarvätska för den fryser inte i kylan, och några trasor så vi kan torka av våran bänk!
Det blir så fint!



2 kommentarer: