onsdag 17. november 2010

Onsdagsmys

Det är en sådan underbar glädje att komma ner i stallet, ingen var där i dag och det ända man kunne höra var det nöjda tuggandet från fridfulla hästar.
Någon hadde varit snäll och tagit in Kex i dag dessutom, så jag kunne bara gå inn och luta mig mot min pälsiga, goda, glada Kex och bara dra inn hästdoften i näsan och vara rakt av lycklig.

Det var som sagt inte en ända kotte i stallet i dag, så allt var tyst. Jag nyttjade hövet att arbeta litet på ridbanan. Kikade inte ens inn i ridhuset om det var något på G där, jag ville njuta mörkret och tystnaden, friheten och den underbara snön som faktisk finns kvar.
Fast Kex tycte det var väl onödigt att jobba, man kunne ju hellre busa i stället, så longeringen blev väl bara sådär halv-lyckat på sin höjd. Men väm bryr sig?
I bland är det viktigast att bara ha kul och njuta av varann!

2 kommentarer:

  1. Jag förstår precis hur du känner när man bara kan få vara nära och känna lukten av dom.
    Det är en underbar känsla för själen.
    Kram på dig/Berit

    SvarSlett
  2. Det är rena rama balsam för själen är det :D Kram på dig Berit!

    SvarSlett