tirsdag 30. november 2010

RIP Tiffy

På ett lite ögonblick förvandlas livet från ett bra liv til rena mardrömmen.

Fick ett sms på jobbet om jag visste vars häst var påkörd nära oss, och isen small till i magen, jag fruktade för Kex f.d familj, men det var inte en av dom. Jag kan nog inte säga det var tur direkt, för dom kanske men inte för den häst som blev drabbad.. Det är nämligen en annan häst jag känner... hon har gått med Gejsa förut..

Maja, i dag går alla mina tankar och kärlek till dig.. jag gråter floder för dig, och mitt hjärta blöder.. jag vet såväl hur det är, och har det aldeles för nära inpå just nu.. min smärta för dig är min egen, och jag skulle så gjärna ha burit den ensam så du släppte... Min kära vän, jag skulle så gjärna kramat om dig nu, men du vill nog inte så gjärna möta någon just nu.. Om du läser detta, vit att jag kramar om dig med sjelen, i hjärtat och sinn.....

Smärtan efter Gejsa vällade upp igen med fulla kraften och hjälpte ju inte till, jag sto som en lipsill och dränkte Kex i stallet idag. Döm min förvåning när han ett tag struntade i maten och bara buffade försiktig på mig, som om han ville fråga vad det var.. I skrivande stund rinner bara tårarna, jag skulle så gjärna tagit all hennes smärta.. Jag tänker på dom båda, och mina trårar bara rinner. Som om sjelen nu är utanpå min hy, oskyddat, naken och värkande..

If only I could swear to you
that this was not to be
If I coul take your tears for you
And bear it for you now

If I could be there for your pain
And lead you with my hand
If I could only take your heart
And mend it once again

If I could bring her back to you
And alter all that was
If I could bring you to her soul
Not let her sleep alone

If I could be you helping hand
When all seems lost in time
Believe me when I say "I would"
But all I can is cry





3 kommentarer:

  1. Kramar om dig och sänder tanke till ägaren.Fy så hemskt. /Berit

    SvarSlett
  2. Usch så hemskt, det är alltid hemskt när de tas ifrån en.

    SvarSlett
  3. tack båda, jo det är hemsk, även som åskådare till en ägares smärta.. :( Jag känner ju iaf både ägare och häst i detta fall.. gör det ju lite svårare det med..

    SvarSlett