søndag 7. november 2010

Manklipp


Underbar kald dag var det i dag, jag och Kex hadde pysselmysdag! I dag promenerade vi litet runt och kikade på världen, det var väl inget större med den tyckte Kex.
Tur att vi kommit hem när det började blåsa upp, för då hadde det nog varit mer med den om Kex fått säga sitt!

Jag valde klippa manen i dag. Blev lite kortare än jag normalt klipper, men skit samma det växer ju ut igjen. Värre då att Kex inte alls tyckte det var klipp-tid, utan ät-tid var mer på hans agenda, så han sto inte riktig så still som jag ville. Så, det blev som det blev, jag var inte helt nöjd med resultatet men igjen; Det växer ju ut igjen :)
Men hans päls är underbart tjock och skön. Jag sprejer litet med pälsglans på bogen så han inte skal få skav av sin pyjamas, så långt verkar det fungera som jag vill.

Jag har även tänkt på detta med broddar. Jag har bomullstussar i broddhålen just nu och vill gjärna ersätta det med något lättare att ta ut. Broddar behövs ju när det blir is, och dom slits bara onödigt innan det skulle hända. Men alla blindpluggar jag har hittat så långt sticker utanför och kommer slitas. Nu har dock jag hittat dessa blindpluggar för oktantnyckel på börjes, så jag skal beställa dom hem.

Tilsammans med fler broddar med, jag gillar att ha reserv-broddar hemma.
Känns som det skulle vara mer hållbart att gräva ut skit från hålet till oktantnyckeln än att dra ut bomull från broddhål, och jag är mer säker på att gängarna till broddarna inte forstörs av dessa. Och dom var inte alls dyra heller, 10 spenn för ett 10pack, så jag tänkte ta hem 4 paker så jag har! :)

Funderar även om jag skal beställa hem et broddsätt som detta här från börjes, det verkar ju så himla smidigt att ha liggande! Praktisk att stoppa i broddar och dyl i denna, det jag gillar mäst är en ordentlig gängtapp, en splinta att dra ut broddpluggar i neopren och sådan, samt att det följer med blindpluggar och en oktantnyckel!

Jag skal nog ändå ta hem några extra blindpluggar så jag har i reserv. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar