torsdag 9. desember 2010

Torsdag

Jag är sjuk och klen i dag! Blev hemjagat från jobbet pga jag lyder som en groda, och chefen tyckte inte riktig att skata-kraksandet är en bra röst att arbeta på telefon med. Så här sitter jag då pigg och kraksig och har inget att göra.

Eller jo, jag har faktisk massor, det närmer sig ju JULEN, så då är det bara att vika upp ärmerna och jobba på.

Men en sak är nästan viktigare än något annat. Hjälpa ridskolan sanera saker! Så nu skal jag ta några Ikea-kasser och åka ner i stallet och ta hem mina grejer som kan tvättas redan nu. Jag lämnar ett grimskaft, en grimma (som han har på) och fleecetäcket, samt ett enskild regntäcke, men i övrigt tar jag hem rubbet. Nu skal jag åka på hälsingefoder och köpa mer virkon, och jag skal lämna några påser till ridskolan, för det kommer gå åt mycket virkon att sanera rubbet! Dom kommer behöva all hjälp dom kan få. Och jag tänkter inte lägga på dom att sanera mina egna prylar, så det gör jag själv. Dom har så det räcker med alla ridskolans täcken och grimskaft och grimmor för inte att tala om själva stallet och alla hästarna som måste duschast!!

Jag skal göra en virkonlösning som jag doppar träns och bett i, skal torka av sadeln och tvätta av alla sadelgjordar. ALla chabrak och paddar hem och tvättas, lindor likaså. tvättmaskinen kommer gå varm i dag :)
Jag funderar om jag skal fråga om att få låna nån balja av ridskolan till ylletäckerna, för jag har ingen som är tillräcklig stor själv, men frågan är ju om dom har nån över! Annars får jag lägga i tvätthoen och hälla virkonvatten över bara :)

Jag får ju även tvätta Kex. Dom kommer nog få sova nån natt ute medans stallet saneras, men det klarar kex aldeles utmärkt. Sen får jag duscha honom innan han kommer in i boxen i rent sanerat täcke med ny grimma på. sen får jag ta hem grimma, grimskaft och det täcket som ej är tvättat så även det kan tvättas med virkon.

Fördel med detta är: All utrustningen kommer va gullande ren! :D inkluderat hästen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar