mandag 25. april 2011

Långritt

Det har varit tyst från mig senaste veckan, jag har inte suttit framför datorn så mycket då jag haft min mamma och mina systrar på besök.

Dock har det varit som vanligt med Kex, han och jag har myst en hel massa dessa dagarna då jag haft ledigt från jobbet.

I dag red vi ut på en två timmars tur tillsammans med Karolin och Gulle, det var helt underbart tyckte båda grabbarna, dom lunkade på med huvudet lågt och frustade samt gjorde godlåtar av myspys hela vägen.

Jag oljar Kex sina hovar nu så dom inte skal bli så torra, det är rejält torrt i hagerna nu. Han sover ute nu med, det är ju så underbart väder, och det redan i april!
I går fick han smaka sina första gröna strån för året dessutom, det gillas skarpt tycker fjordhästen.
Passade även på att duscha honom i går så han var ren och fin igen. Det varar väl två dagar kanske? :) I dag fick han dessutom flugsprej på, det kommer nog ohyra så det räcker nu efter dessa dagar med stekande värme upp mot 30 grader i solväggen.
Dock är det kallt nede vid  vatnet än, förmodligen pga temperaturen där inte är så hög i vatnet.

Nu är det dags att slappa litet innan det är middag!

╔═════════ ೋღ☃ღೋ☃ ೋღ☃ღೋ═════════╗
Kramar från Kex och matte!
╚═════════ ೋღ☃ღೋ☃ ೋღ☃ღೋ═════════╝

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar