søndag 21. august 2011

Mellan regn kommer sol


Published with Blogger-droid v1.7.4

Bjuder på en bild från onsdag/torsdag nånstans, det var lite sol en stund, mellan alla regnskurer.
Sedan tisdagen 2 augusti har det hänt en del, jag har bara inte haft tid eller ork att blogga. 
Onsdagen 3 augusti hade jag en lektion på en tröts-pöjk som stressade och skrek efter Cassie trots att hon sto i stallet. Jag fick riktig jobbigt med honom i början, men jag envisades att vi skulle fortsätta. 

Och det gick faktisk riktig bra i slutändan, vi hoppade två olika små hinder han och jag, så nu har även jag hoppat min älskling!

Veckorna sen dess har jag dock inte fått arbetat alla världens med Kex, jag har haft en helt otrolig hård svacka med fibroen och tyvärr har det gått ut över våran träning. 
I dag går det dock bättre, vi hade lite markarbete i dag, och fick lossnat litet. 

Utöver det är Kex otrolig mammig i hagen, och följer mig som ett plåster för att pussas, oavsett vad jag skall göra. Även Cassie är jättekelig och söker kontakt direkt när jag kommer. Vi har nu för tillfället flyttat dom tebaka till Per-Ove, det hade växt upp rätt bra i hagen där nu, samt mellangången, och han frågade om vi kunne tänka oss ta dom dit en sväng igen. Det kunde vi självklart, så nu får dom gå där. Tanken är att vi kanske stallar upp dom nästa hälg eller innan 1 september nu. Blir skönt att inte få så långt att hämta häst igen! 

Viktmässig är inte Kex aldeles för enormt fet, dock litet större mage än jag kunde tänka mig. Men det är det man får när hästen går på gräs. Jaja, vi får göra det bästa utav det, och så får vi börja banta bort gräsmagen när vi stallar upp. Tanken är att köpa hem litet halm så han kan få på natten, då blir det litt mer att mumsa på i boxen. Funderar om jag skal köpa ett hönät, eller sådan hönätskasse med hål på ena sidan, så jag kan packa halmen och hänga upp där. Får se hur jag löser det!

Nej , nu på återseende! tjingeling!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar