søndag 4. september 2011

Renovation av rockard del 3

Det här var det jag började med i dag. Målet var att få av allt av trä i dag
då jag har fått tag på någon här i Delsbo som sandblästrar.

Några skruvar bortkapade, kvarstår stänkskyddet, sitsen och 3 envisa rackare
på baksidan av där man har benen.

YES! Så var det dom tre envisa då....

Allt av trä borta! Nu kvarsto bara dom fyra nylonremmarna.

Kapade även till skärmarna litet, dom var så flikiga och rostiga på kanten! :D

 Nu måste jag bara ut och inhandla ett metallborr under morgondagen så jag kan borra upp hålen efter dom skruver jag har kapat bort, sen är det klart för att åka till farbror Sandblästrare och bli fin och snygg så!
Jag skall även inhandla nya skruvar och muttrar till allt som skall tilbaka av trä, samt själva träet. Jag byter allt helt änkelt. Hjulen skall få en omgång med anti-rost med.
Skall även inhandla grått fuskläder så jag kan göra stoppad sits och ryggstöd! Sen blir det Cruising i Delsbo med bara ett fåtalls hästkrafter! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar