onsdag 12. oktober 2011

1,5 veckor snabbt

Jo ni! Förra onsdagen red Karro, jag hämtade köttlåda. Dom arbetade med vikt och lydnad. Jag red själv torsdag en snabbis, fredag fick han ledig, lördag, söndag mockade jag vinterhager och alla mina krafter gick med åt det, Karro red måndag och jag pussade på honom i går. Snabbspolning kan man väl kalla det.

I dag red vi lektion för Jonna igen. Skall tala med Karro om hon kan vara med och titta på varje onsdag, och nån gång innimellom skall hon rida och jag kikar på. Skälvklart om det går bra för Karro!

Vi arbetade med övergånger i dag. Övergång mellan skritta och halt, mycket halvhalter, övergång mellan skritt och trav och ner i halt från trav. Allt medans jag fortfarande skulle rida volter och böja/ställa. Gissa väm som kom ner i form efter ett tag!

Bara så himla tråkigt att mina höfter och ben inte var riktig sams med mig efter hälgens strabaser, samt kramper stup i kvarten. Nu skall jag pösa ner kalcium/magnesium och jobba vidare med galoppfattningar i longeringslina så jag är säker på att kommandon sitter där! Sen skall det övas från hästryggen med :D

Men åter till i dag. Kex fick jobba skallen och jag fick jobba benen, och han var så himla duktig! Tänk, jag fick min häst i form, även om det bara är några steg i taget! Jag är så stolt och lycklig!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar