søndag 11. mars 2012

Sen tur

Trots det är hälgdag och jag kunde ha ridit tidigt blev det senare än planerat. Jag och Nattis skulle rida ut hade vi pratat om och Nattis var på krogrunda med sin pojkvän i går och var fruktansvärd bakfull i dag. Jag var inte särskillt medfölande direkt, men jag väntade iaf till eftermiddag med att rida ut ;)

Så ut red vi, full av reflexer, i och med att vi räknade med det skulle skymra innan vi kom hem, vilket det även gjorde. Både Kex och Cassie var litet på tårna, när dom skulle inn i går hade det blåst upp till en liten storm, så dom hade nog lite vind i kroppen kvar än. Men det gick ändå bra att rida ut, både Kex och Cassie har ju stått sen innan julen så båda sätts ju i gång. Kraven är inte sådär himla stora direkt än.

Till veckan som kommer hoppas jag på att få rida iaf dom dagar jag jobbar tidigt, och sen får vi se till hälgen hur det blir då. Jag skall möjligtvis iväg till söderhamn en av dagarna, så skall anpassa ridning till det.

Men det känns som jag är på G nu att komma i gång med ridningen igen! Så himla skönt! Forsöker jobba litet med det vi har arbetat med på ridbanan även när vi är ute nu, när det passar sig så, och han svarar rätt bra på det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar